Termal su nedir? Nasıl kullanılır ?

Merhaba arkadaşlar,
Bugün sizlere biraz termal sulardan bahsetmek istiyorum. Nedir bu termal sular? Nasıl kullanılır? Ne işe yarar ve ben nasıl kullanıyorum onlara değineceğim. 


Son dönemde çok popüler olan termal suları bazılarımız çok merak ediyor,bazılarımız çok memnun, bazılarımız ise ne gerek var diyor. Açıkcası bende "ne gerek var ya" diyen gruptaydım kullanana dek. 

Yüzüm her yıkamadan sonra geriliyor, krem sürdükçe hassaslığı artıyor ve kremle gerekli nemi almadığını düşünüyordum. Biraz araştırmalarım sonucu cildi kuru olanlar yada kurumaya başlayanlar termal sulardan çok memnun kaldıklarını ve resmen suyun cilde hapsolduğunu söylemişler. Bende merakıma yenik düşerek Avene markasına ait termal suyu satın aldım.

Peki termal su yerine neden daha iyi bir krem almadım? 
Çünkü hem çok pratik hemde çok fonksiyonlu kullanma imkanım var. Ben Nasıl kullandım birazda onlara bakalım.

1) Duştan çıktıktan sonra gerim gerim gerilen cildime mutlaka krem sürmem gerekiyor ve inanın kremi sürmeden konuşamıyorum. Öyle bir gerginlik. Çıktıktan sonra bir güzel yüzüme sıkıyorum. Hemen iki fıs,bitti. Cildim hemen emiyor ve nemleniyor. 

2) Fondotenimi uygulamadan önce mutlaka cildimi nemlendiririm. Bu aşamayı da bazen termal su ile şipşak hallediyorum ve makyaja geçiyorum. Hem makyajım daha kalıcı oluyor hemde kremin emilme derdinden kurtuluyorum. 

3) Makyajımı yaptıktan sonra eğer o gün fazla pudra kullandıysam veya gözüme cilt makyajım fazla donuk geldiyse, yüzümden spreyi uzaklaştırıp püskürtüyorum. Ciltteki donukluğu anında alıyor. 

4) Bilenler bilir, Nars veya Mac gibi markaların hem ıslak hemde kuru kullanılabilen ürünleri vardır. Mesela Mac'in MSF aydınlatıcısını kullanıyorum. Daha metalik bir görüntü vermesi için fırçaya termal suyumu sıkıyorum, aydınlatıcıyı yüzüme nemli fırçayla uyguluyorum.Sanki ışık cildimin altından,içten geliyormuş gibi bir efekt elde ediyorum.


5) Spordan sonra terleyen ve kızaran cildime sıkıyorum. İlaç gibi geliyor,mutlaka deneyin. 

6)Yazın dizlerim ve dirseklerim bazen kuruyor. Bu kuruluğu almak içinde özellikle dizlerime uyguluyorum ve gerçekten nemlendiğini, griliğin gittiğini görüyorum.

7) Bazı sabahlar uyandığımda gözlerim çok kızarık ve kirpiklerim çok kuru oluyor. Bu da gözlerimin acımasına sebep oluyor malesef. Bende kuruluğu almak adına spreyliyorum.

8) Sabahları yüzüme gözeneklerim için buz tutuyorum. Üşendiğim zamanlar buz dolabına koyduğum küçük termal suyu soğuk soğuk sıkıyorum. 

Daha say say bitmeyecek şekilde uyguluyorum açıkcası. Bu spreyler makyaj sabitleme amacı gütmüyor o yüzden böyle bir beklentiye girmeyin. Sadece pudralı görünümü alır ve cildi rahatlatır. 

Bu zamana kadar kullandıklarımdan en çok Avene'den memnun kaldım. Kullandığınız termal suyun kalitesi önemli,mutlaka dikkat etmeniz gereken bir nokta bu. Kullandıklarımla Avene'i kıyaslarsam aralarında ciddi farklar var. Avene termal suyu hakkında detaylı bir yazı gelecek yakında.

Termal sular hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizin kullandığınız bir marka var mı? Lütfen yazmayı unutmayın!

Sevgiler 

Share:

4 yorum